WPF dla zaawansowanych

WPF dla zaawansowanych
.NET

Opis szkolenia

Używasz technologii WPF ale chcesz wycisnąć z niej więcej?

Poznaj w takim razie WPF od środka, jego budowę i zasadę działania. Naucz się tworzyć własne kontrolki oraz zaawansowane funkcje graficzne aby zadziwić klienta. Zobacz w jaki sposób zoptymalizować aplikację poprzez wirtualizację.

Zobacz jak pozbyć się uciążliwego code-behind w oparciu o sprawdzone rozwiązania i zacznij wreszcie tworzyć świetne aplikacje!

Skorzystaj z moich 20 lat doświadczenia w 5 dni szkolenia, aby zaoszczędzić swój czas i pieniądze.

Po tym szkoleniu dodawanie nowych funkcji dla klienta będzie czystą przyjemnością ;-)

Metodyka

Bez skryptu i powerpointa. Tylko praktyka.

Utworzymy krok po kroku kompletną aplikację z własnymi kontrolkami.

Zadbamy o prawidłowy podział projektu i czysty kod z zastosowaniem wzorców projektowych.

Projekt udostępnimy na GitHub, abyś mógł do niego wrócić po szkoleniu.

Czas trwania
5
dni
Poziom szkolenia
zaawansowany
  1. Wprowadzenie
    • Hierarchia klas
  2. Dependency Object
    • Zasada działania
  3. Tworzenie własnych kontrolek
    • Kompozycja (UserControl)
    • Dziedziczenie
  4. Dependency Property
    • Utworzenie właściwości zależnej
    • Konfiguracja
    • Walidacja
  5. Zasoby
    • Statyczne
    • Dynamiczne
    • Współdzielone (x:Shared)
  6. Obiekty Freezable
    • Zamrażanie z kodu
    • Zamrażanie w XAML
    • Tworzenie własnych klas Freezable
  7. Właściwości dołączone (Attached Properties)
    • Zastosowanie
    • Tworzenie własnych właściwości dołączonych
  8. Zdarzenia (Routes Events)
    • Strategia (Bubble, Tuneling, Direct)
    • EventManager
    • Tworzenie własnego zdarzenia (snippet)
    • Przerywanie trasowania
    • Zdarzenia dołączone (Attached Events)
    • Globalne przechwytywanie zdarzeń
    • Event Setter
  9. Wiązanie (Binding)
    • Wiązanie kontrolek (Element Binding)
    • Wiązanie danych (Data Binding)
    • Tryb wiązania
    • Wiązanie relatywne
  10. Dekorator
    • AdornerDecorator
    • Przenoszenie obiektów na Canvas
  11. Wyzwalacze
    • Wyzwalacze właściwości (Trigger)
    • Wyzwalacze danych (DataTrigger)
    • Wyzwalacze zdarzeń (EventTrigger)
  12. Panele
    • Pomiar i aranżacja
    • Tworzenie własnego panela
  13. Znaczniki XAML
    • Tworzenie własnego znacznika
    • PropertyMarkupExtension
    • EventMarkupExtension
  14. Zachowania (Behavior)
    • Implementacja własnego zachowania
    • Wywoływanie metod na podstawie zdarzenia
    • Wywoływanie komend na podstawie zdarzenia
  15. Grafika
    • Shape
    • Geometry
    • StreamGeometry
    • VisualDrawing
  16. Animacje
    • Storyboard
    • Easing Function
  17. Walidacja
    • Walidacja z użyciem wyjątków
    • Walidacja z użyciem IDataErrorInfo
    • Walidacja za pomocą biblioteki FluentValidation
  18. Operacje asynchroniczne
    • Tworzenie zadań Task
    • Zastosowanie async-await
    • Anulowanie zadań
    • Wyświetlanie postępu
  19. Optymalizacja
    • Diagnostyka z użyciem Performance Tool
    • Optymalizacja wydajności aplikacji

No items found.